top of page

Fashion (Re)search: Češi za spodní prádlo utratí v e-shopech v průměru 900,- korun. Červená netáhne.

Jak jsou na tom Češi se spodním prádlem a jaké nejčastěji nakupují v internetových obchodech? To i další podrobnosti zjistil online výzkum Fashion (Re)search vyhledávače módy GLAMI. Z online dat, které má vyhledávač jako jediný k dispozici, vyplynulo mimo jiné i to, že červená není nejoblíbenější barvou spodního prádla nebo že průměrná hodnota jedné online objednávky při nákupu prádla dosahuje 900,- korun. K nákupu prádla online jsou pak obecně otevřenější muži.

Ať už k období těsně před svátkem svatého Valentýna, před Vánoci nebo k oslavě různých výročí neodmyslitelně patří nákup toho správného dárku, který potěší partnera nebo naše nejbližší. K takovým překvapením patří spodní prádlo, které stále více zákazníků nakupuje on-line. Mužům činí menší problém vybrat si spodní prádlo na internetu než ženám. „Čeští muži jsou podstatně více otevření k nákupu prádla on-line než ženy, protože méně řeší, že by koupené prádlo nesedělo. Zatímco pro ženy je podstatně důležitější, aby daný kousek dokonale padnul,” vysvětluje brand manažerka GLAMI, Hana Zachová.

I přesto, že spodní prádlo je vnímáno jako jeden z nejčastějších darů mezi partnery, podle vyhledávače GLAMI je největší sezónní nárůst během předvánočního období, a ne tolik v období těsně před Valentýnem, jak se přirozeně očekává.

A kolik v průměru za takto intimní dárek čeští uživatelé internetu utratí? “Z dat, které má GLAMI k dispozici vyplývá, že průměrná hodnota objednávky spodního prádla u mužů i žen činí 900 korun,” dodává Hana Zachová.

Co se týká oblíbených barev, velkým překvapením je, že ani v období Valentýna nebo Vánoc nedominuje červená. Nejoblíbenější barvou celoročně zůstává u obou pohlaví černá. Červená obsazuje až pomyslnou šestou příčku. U žen se na dalších příčkách oblíbenosti umístila bílá, růžová a šedá. Muži jsou klasičtější, a kromě černé barvy sáhnou po spodním prádle v odstínu modré, tmavě modré, šedé nebo bílé.

Výzkum Fashion (Re)search potvrdil, že Češi spodní prádlo spíše nosí, než nenosí. Celých 3 239 dotazovaných spodní prádlo poctivě nosí každý den ať už jsou doma nebo venku. 351 respondentů přiznalo, že nošení spodního prádla mimo domov někdy podcení, a ne vždy si je obléknou. Jenom 20 osob z dotazovaných uvedlo, že nošení prádla mimo domov nepreferují a vždy chodí bez něj.

Kompletní výsledky výzkumu Fashion (Re)search 2018 od společnosti GLAMI si můžete prohlédnout zde:

www.fashion-research.com

bottom of page