ZALANDO DÁLE INVESTUJE DO LUXUSNÍHO ZÁKAZNICKÉHO ZÁŽITKU A SPOUŠTÍ SPECIALIZOVANOU MARKETINGOVOU KAM
- Honza Janda
- 9. 9. 2020
- Minut čtení: 4
Zalando, přední evropská módní a lifestylová platforma, odhaluje svoji nejnovější iniciativu v prémiovém segmentu. Tato kategorie získává nový název „Designer“, je rozšířena o nové značky a dochází také ke spuštění specializované marketingové kampaně v rámci konceptu Real life luxury. Tyto kroky si kladou za cíl nabídnout demokratický přístup k segmentu. Kampaň totiž spadá pod koncept zvaný Real life luxury, přičemž ukazuje jak široký sortiment luxusních a prémiových značek, tak i novinky, jakými jsou například značky Victoria Beckham, Roksanda, Mary Katrantzou, Theory, GCDS a Cult Gaia.


Aby se stalo tzv. „Starting Point for Fashion“, t.j. výchozím bodem při hledání módy, chce Zalando svým zákazníkům nabídnout přesně to, co hledají: širokou módní nabídku, od běžných značek po ty designérské. Rozšířením o nové značky pokračuje Zalando v expanzi prémiové kategorie do luxusní oblasti, jak bylo oznámeno v únoru roku 2020.
Vedle přibližně 260 luxusních a prémiových značek zahrnuje široká nabídka stylů na Zalandu nyní a od sezóny jaro/léto 2021 značky jako Victoria Beckham, hlas moderního minimalismu, Roksanda, ambasadora současné umělecky pojaté módy, GCDS, (neboli „GOD CAN’T DESTROY STREETWEAR“) nově vznikající italskou značku, Theory, současný módní label se sídlem v New Yorku, Mary Katrantzou, řeckou umělkyni a mj. i královnu vzorů a Cult Gaia, americkou značku s designy inspirovanými přírodou a ženami.
„Jak bylo oznámeno na začátku letoška, v průběhu roku 2020 se věnujeme prémiovému segmentu a expanzi této kategorie i do oblasti současných designérských a luxusních značek. Díky novým značkám, novému názvu kategorie a specializované marketingové kampani zdokonalujeme vnímání naší platformy ze strany zákazníků a značek jako designérské destinace. Jsme nadšeni, že našim zákazníkům nyní můžeme nabídnout nový online zážitek a značkám zase vhodný prostor, kde se mohou prezentovat podle vlastních standardů,“ říká Lena-Sophie Roeper, Buying Director kategorie Premium & Luxury ve společnosti Zalando. Kromě toho, že Zalando zákazníkům nabízí v této kategorii nové značky, nadále také investuje do luxusního zákaznického zážitku. Již k dnešnímu dni kategorie Designer na stránkách Zalanda vyniká, a to díky specializovanému obsahu a exkluzivním kampaním. Jejich produkcí je pověřen zvláštní kreativní tým s vlastním uměleckým ředitelem a fotografy, kteří se starají o to, že jsou současné designérské a luxusní značky prezentovány tím nejlepším možným způsobem. Ve svých vlastních brand shopech na Zalandu mají totiž prémiové a high-end značky možnost prezentovat se podobným způsobem jako na vlastním webu.
V souvislosti s tím také Zalando ke 30. srpnu přejmenovala kategorii Premium na Designer. Rozhodnutí k této změně jde ruku v ruce se záměrem společnosti stát se Starting Point for Fashion, jelikož název „Designer“ je inkluzivnější a zároveň jde o pojmenování, které je nejčastěji používáno pro označení sortimentu, který chce Zalando zákazníkům nabídnout. Tento název bude používán na všech 17 trzích, kde Zalando působí s výjimkou Francie, kde kategorie ponese jméno „Espace Créateurs“.
Spolu s intenzivnějším zákaznickým zážitkem na webu spouští společnost Zalando rozsáhlou marketingovou iniciativu, aby představila sortiment zahrnující nové značky stávajícím zákazníkům a při stejné příležitosti novým zákazníkům ukázala, že Zalando je nejlepší módní destinací pro jakékoliv módní kombinace. Marketingovou kampaň, která byla spuštěna 30. srpna pod hlavičkou konceptu Real Life Luxury, režíroval a nafotil britský umělecký ředitel Felix Cooper.
Koncept kampaně se na základě příběhů různých lidí snaží pochopit, jaká je opravdová definice luxusu. Ten může pro každého znamenat něco jiného: může jít o možnost úniku do přírody, trávení času s rodinou, plnění si společných snů s přáteli, ale také o svobodu vyjádřit vlastní individualitu. Skutečný luxus může být proto souhrnně definován jako skutečné zážitky se skutečnými lidmi. To je luxus skutečného života.
K uskutečnění této vize nefigurují v kampani modelové, ale opravdoví lidé, které režisér objevil v ulicích nizozemského města Monnickendam a kteří se podělili o svůj pohled na to, co pro ně luxus skutečného života znamená.
V dokumentárně laděné kampani Felix několik dní doprovázel mimo jiné skupinu birdwatcherů, dvojici mladých tvůrců, rodinu s burundskými kořeny a členy jedné hudební skupiny. Sledoval je během jejich každodenního života, navštívil s nimi místa, která jsou pro ně důležitá a poslouchal jejich intimní a osobní příběhy o tom, jak vnímají módu - jako způsob sebevyjádření, formu eskapismu a možnost, jak pozvednout svůj každodenní život tím, že poruší konvence a dají průchod svému sebevědomí.
„Bylo zábavné natáčet talenty vybrané pro tuto kampaň. Čas, který jsem s nimi strávil, poznával je a pozoroval jejich vzájemné vztahy, byl nádherný. Moc se mi líbilo, jak všichni vyjádřili svůj vztah k sebeprezentaci a nastínili, jak smýšlí o módě,“ uvádí Felix.
Prostřednictvím této kampaně odkrývá Zalando potenciál skutečných lidí a poskytuje jim platformu, kde mohou vyprávět své příběhy, které spojuje inkluzivní přístup k luxusu a činí ho tak přístupným mnoha cílovým skupinám.
Kampaň byla zahájena 30. srpna a je uvedena digitálně krátkým módním videem, které je středobodem kampaně. Následně bude kampaň pokračovat ve formě tištěné reklamy, na kanálech vlastněných Zalandem i mimo ně. Oslava luxusu skutečného života bude také k vidění na webových stránkách Zalando Designer a vybraný exkluzivní obsah pro sociální sítě bude k dispozici na Instagramu @zalando a TikToku.
Podívejte se na módní video Real Life Luxury zde
Prohlédněte si Real Life Luxury na Zalandu zde
Comentários