top of page

501®: Číslo, které vše změnilo

Příští rok oslaví Levi’s® 150. výročí ikonických 501® džínů. Tento kus oblečení symbolizuje trvalou módní stálici, ze které se stala globální ikona s velmi bohatou historií. Jejich zapínání na knoflíky, rovný střih a červený štítek na zadní kapse se s lety nemění a zůstávají stejné, přesto ale na nich poznáte kulturní a stylistické trendy doby, ve které byly vyrobeny. Toto jaro to jsou 90. léta a jejich nezapomenutelné bokové a uvolněné střihy, v tomto případě tedy Levi’s® 501® ‘90s džíny Levi’s® 501® ‘90s šortky.




Aby příští rok oslava výročí opravdu stála za to, už letos se na počest 149 letům denimové ikony spojil Levi’s® s pěti vizionáři, jejichž styl a příběhy ztělesňují 501®džíny a dal jim nové kampani prostor vzdát jim hold. Vlastní styling klasických 501® Original, 501® ‘90s džínů a šortek a v neposlední řadě i vintage modelů 501®s z Levi’s® ​​Secondhand se chopili: herečka Barbie Ferreira z dnes už kultovního seriálu Euphoria, designér, herec, model a zakladatel legendárních A$AP Mob, A$AP Nast; modelka a podnikatelka Hailey Bieber; DJka korejského původu žijící v Berlína, producentka a kulturní ikona Peggy Gou; na závěr atlet, filantrop a aktivista Marcus Rashford.


Díky této kampani oslavujeme nejen nesmrtelný design čísla 501®, ale také pět jedinečných lidí, jejichž autentický talent prostupuje vším, co dělají. Kampaň zachycuje intimní rozhovory, které se dotýkají momentů, které navždy změnily jejich kariéru a budoucí zaměření – stejně jako 501®Original změnily osud značky Levi’s®. Součástí jsou i poutavé fotografie, které vyzdvihují jejich osobnosti a kreativitu.


Tím zásadním momentem pro Levi’s® byl květen 1873, kdy Levi Strauss & Co. získal oficiální patent na měděné nýtky pro modrý denimový „pasový overal“. A ačkoliv se toto číslo neproslaví ještě pár let, příběh Levi’s® 501® už nešel zastavit. Co začalo jako kus vysoce odolného pracovního oblečení, tak se v polovině 20. století stalo jedním z nejikoničtějších kusů oblečení moderní historie.



Symbol mladistvé rebelie, základ neformálního stylu, kus látky s kreativní silou a prostředkem k sebevyjádření – to vše může 501® Original být. Ale ze všeho nejvíce jde o katalyzátor změny vnímání oblečení, která nás ovlivňuje dodnes. Pomohla nám pochopit, že jediný kus oblečení může být startovacím můstkem k nalezení vlastního módního stylu. Za posledních 150 let jsme byli svědky toho, jak lidé našli bezpočet možností, jak si Levi’s® 501® upravit a vynosit podle sebe, pokaždé originálním způsobem. Opravdový nadčasový kousek, který ukazuje, že pravý řemeslný um nikdy nevyjde ze módy.


Produkty použité v kampani:


Marcus Rashford

● Stay Loose LS Tee in Meetup Blue Horizon

● Cali Muscle Tank in Fields of Rye

A$AP Nast

● The Essential Tee in White

● The Trucker Jacket in New Light

● Noragi Cardigan in Tackle Port Stripe

● 501® ‘93 Straight in Medium Indigo

Barbie Ferreira

● Dani Corset Top in Indigo Stonewash

● Plus Retro Ringer Tee Shirt in Blue

● Plus 501® ‘90s Short in Light Indigo

Hailey Bieber

● Rach Top in Sugar Swizzle

● Racer Tank in White

● Vintage Levi’s® Jeans

Peggy Gou

● Ari Resort Shirt in Green Garmen

● 501® ‘90s Short in Black

● Anywhere Tee in White

bottom of page