top of page

Zalando představuje cenu Visionary Award na kodaňském týdnu módy

Zalando, jedna z předních evropských online platforem pro módu a životní styl, pokračuje ve spolupráci s kodaňským týdnem módy (Copenhagen Fashion Week) i v sezóně SS24. Po úspěšných třech ročnících soutěže Zalando Sustainability Award se koncept dále rozšiřuje a Zalando uvádí cenu Zalando Visionary Award, která ocení vizionářské tvůrce a umožní návrhářům prezentovat nejen jejich úsilí v oblasti udržitelnosti, ale také jejich oddanost designu a kreativitě, inovaci a pozitivní sociální dopad, a podpoří je tak ve smysluplné změně v rámci módního průmyslu. Registrace je nyní otevřená, uzávěrka přihlášek pro značky je 2. května 2023.

Lena Sophie Röper, ředitelka oddělení Designer & Luxury pro Zalando, říká: „Cenou Zalando Visionary Award chceme podpořit značky, které sdílejí hodnoty Zalanda, a upozornit na iniciativy, které mohou přispět k pozitivnímu rozvoji módního průmyslu. Rozšíření záběru ceny o nové pilíře kreativity a designu, sociálního dopadu a inovací poskytuje jedinečnou příležitost prozkoumat více hledisek DNA u každé značky. Těší mě pozorovat, jak značky samy sobě kladou výzvy, a nemůžu se dočkat další inspirativní sezóny kodaňského týdne módy.“


Ocenění Zalando Visionary Award je založeno na třech pilířích: kreativitě a designu, sociálním dopadu a inovaci. Aby se uchazeči kvalifikovali do soutěže o cenu, musí kromě splnění požadavků na udržitelnost kodaňského týdne módy prokázat, jak se jim daří v jednom nebo více z následujících pilířů:

  • Kreativita a design: výjimečná vizuální estetika odrážející identitu a individualitu značky, která je přivedena na svět od vize/konceptu až po realizaci prostřednictvím designu, potisků, vzorů a materiálů, přičemž zároveň zachycuje ducha doby.

  • Sociální dopad: podpora rozmanitosti, rovnosti a inkluze v rámci značky či společnosti, v reklamních kampaních a sortimentu. Zapojení se do smysluplných rozhovorů, například přispíváním na sociální účely, prosazováním transparentnosti nebo posilováním hlasu různých komunit.

  • Inovace: používání a prosazování inovativních výrobních technik za účelem vytváření kolekcí, které myslí na budoucnost. Inovativní výrobní techniky mohou zahrnovat získávání nových materiálů, zavádění nových technik barvení a zapojení nejmodernějších technologií do dodavatelského řetězce - jít příkladem budoucnosti módy.


Vítěze vybere mezinárodní porota složená z předních odborníků v oboru, zástupců společnosti Zalando a přehlídkové komise kodaňského týdne módy (CPHFW). Vítěz bude zařazen do programu přehlídek kodaňského týdne módy pro sezónu jaro/léto 2024, který se bude konat 8.-11. srpna. Kromě toho získá cenu 50 000 eur a finanční podporu na produkci přehlídky.


Značky se mohou přihlásit vyplněním níže uvedeného formuláře.


Více informací o ocenění najdete zde.


Comments


bottom of page