top of page

Ashwagandha už je známá firma. Jaký suplement ovládne trh roku 2024?

Užívání suplementů a názory na ně jsou témata, která českou společností hodně rezonují. V posledních letech se jejich popularita v našem prostředí výrazně zvedá a tento trend bude pravděpodobně nadále stále sílit. Kromě, v dnešní době již běžných vitamínových doplňků stravy, se do popředí dostávají také suplementy, které bojují s nadměrným stresem či pozitivně ovlivňují funkci mozku. V neposlední řadě se také zvyšuje zájem o produkty, které podporují dlouhověkost, a segment doplňků stravy pro hráče e-sportu.



S rostoucí popularitou zdravého životního stylu a velkými nároky, které dnešní doba na člověka má, se různé druhy doplňků stravy stávají běžnou součástí života mnoha lidí. Na to přirozeně reaguje i trh a GymBeam, jakožto jeden z největších fitness e-shopů, nezůstává pozadu. Predikci trendů na rok 2024 včetně výhledu do budoucnosti a jaké suplementy v ní budou mezi zákazníky nejoblíbenější přináší Petr Loskot, specialista na výživu a Food Scientist Technician v GymBeam.


Absolutním favoritem posledních dvou let je podle něj jednoznačně ashwagandha. Poptávka po této rostlině a doplňcích stravy, ve kterých se vyskytuje, vzrostla mezi lety 2022 a 2023 dokonce čtyřnásobně. Za poslední rok se prodeje suplementů s ashwagandhou zvýšily o 20 %, a přestože podle Loskota žádný výrazný nárůst už nepřijde, poptávka po rostlině bojující s nadměrným stresem je nadále vysoká. Na GymBeam ji najdete ve formě kapslí a prášku, včetně varianty s patentovanou  formulí KSM-66®. Ta označuje ten nejčistší extrakt s vysokou koncentrací aktivních látek.


Hned v závěsu za ashwagandhou najdeme kategorii tzv. nootropik. Poptávka po těchto doplňcích stravy vzrostla mezi lety 2022 a 2023 více než dvakrát a za poslední rok zhruba o dalších 25 %. Vyzdvihnout můžeme například komplexní produkt FueBrain, jehož prodeje se z roku 2022 na rok 2023 téměř ztrojnásobily.


Co se týče předpovědi nových trendů, Petr Loskot má jasno: “V letošním roce očekáváme nárůst poptávky po produktech na podporu dlouhověkosti. Už minulý rok jsme proto uvedli na trh náš Anti-aging komplex nebo třeba přírodní extrakt Resveratrol.Produkty proti stárnutí mají na GymBeam dokonce svou vlastní kategorii. Svou vlastní značku si pak vysloužily produkty pro hráče e-sportu, které se dlouhodobě těší velké popularitě a jejich cílová skupina velmi sílí. Toho si je GymBeam vědom, a proto uvedl na trh sub-brand XBEAM, který splňuje právě jejich potřeby. “I v suplementech pro hráče e-sportu vidíme velký potenciál, a proto portfolio XBEAM rozšiřujeme o nové produkty.” uzavírá specialista na výživu Loskot.

bottom of page