top of page

Zalando reaguje na rostoucí zájem Čechů o sport a aktivní životní styl: Posiluje svou sportovní nabídku

Zalando, přední evropská platforma  v oblasti módy a životního stylu, dlouhodobě proměňuje způsob, jakým lidé nakupují. V rámci své ekosystémové strategie a ambice stát se hlavní destinací pro životní styl reaguje na rostoucí popularitu pohybu a očekávání nové generace sportovně zaměřených zákazníků. Zalando proto povýšilo kategorii Sport na samostatnou, atraktivní nabídku, která zahrnuje široký výběr produktů, odborné poradenství, personalizovanou inspiraci i maximální uživatelský komfort. 


ree

Sport jako životní styl 

Až 85 % z více než 52 milionů evropských zákazníků Zalanda uvádí, že se alespoň jednou týdně věnuje fyzické aktivitě. Tato skupina je rozsáhlá a rozmanitá a její potřeby zahrnují široké spektrum aktivit, od sportovního oblečení na další maraton až po fotbalové vybavení pro týdenní tréninky jejich dětí. Ukazuje to lokální průzkum provedený ve čtyřech státech CEE regionu včetně České republiky, kde se také odráží tento evropský trend. Fyzická aktivita je součástí života 88 % Čechů ve věku 18–55 let, přičemž téměř polovina z nich (44 %) se považuje za pokročilé sportovce.   

Nejoblíbenější sportovní aktivitou Čechů je běh, který preferuje 38 % respondentů. Mezi další oblíbené sporty patří plavání (36 %), jízda na kole (33 %) a lyžování či snowboarding (25 %). 


Zalando přináší novou podobu své sportovní nabídky  

Zalando realizuje svou strategii, jejímž cílem je proměnit se z nákupní platformy v místo, které zaujme, inspiruje a vzdělává. V kategorii Sport vytvořilo speciální Sportovní huby – sekce určené běžcům, cyklistům, fotbalovým fanouškům, milovníkům jógy i venkovních aktivit. Tyto sekce zahrnují nejen vybrané produkty a videa o technických vlastnostech, ale jsou doplněny i o obsah vzniklý ve spolupráci se značkami, influencery a sportovci.  

„Našim cílem je inspirovat a poskytovat produkty, které podporují výkon a zároveň umožňují našim zákazníkům vyjadřovat jejich osobní styl. Očekáváme, že celá kategorie sportovních produktů v příštích letech výrazně poroste. Již nyní 70 % Čechů uvedlo, že se věnuje fyzické aktivitě více než dříve. To je pro nás jasný signál, že musíme být tam, kde jsou naši zákazníci, a poskytovat jim to, co opravdu potřebují – zboží, které jim pomůže dosahovat sportovních cílů a zároveň se cítit skvěle,“ říká Rogiński.  


Digitální sportovní kampaň   

Zalando spouští digitální kampaň s důrazem na outdoor, aby v Česku zvýšilo povědomí o sportovní kategorii a zároveň přilákalo zákazníky k jejím produktům. 

Kampaň je navržená tak, aby přímo odrážela to, co zákazníci na Zalandu hledají. Během posledních tří měsíců vyhledávání termínu ‚outdoor‘ vzrostlo o více než 720 %. Tento trend se projevuje i u konkrétních produktů: například ‚trekové boty‘ zaznamenaly nárůst o 63 % a ‚trailové boty‘ pak téměř o 5 %. 

V kampani se reálný pár a nadšenci do outdooru, Hildur a Jesper, vydávají na malebnou túru lesy a objevují, jak jim Zalando pomáhá vytěžit z pobytu venku co nejvíce. Zalando tímto příběhem motivuje své zákazníky, aby si pobyt v přírodě užívali naplno – sebevědomě a ve stylu. Cílem je prohlubovat vztah k přírodě, využívat pozitivní účinky outdoorových sportů a zapojovat se do komunit prostřednictvím sdílených zážitků. Zároveň inspirovat sebedůvěru nejen odbornými radami, ale také tím, že zákazníkům umožňuje pohybovat se s cílem a vyjadřovat svůj osobitý styl. Ať už zákazníci zdolávají horskou stezku nebo si mezi schůzkami stihnou zaběhat, Zalando dělá z každého okamžiku stráveného venku výjimečný zážitek – založený na výkonu a povznesený stylem.

 
 
 

Komentáře


let's get friendly

 

V kolkovně 3                                  hello@friendlyfriends.cz

Praha 1 - Staré Město

110 00

Czechia                                         T: +420 724 666 103

 

 


 

 

 

  • Tik Tok icon
  • Instagram icon
  • Facebook icon
  • Linkedin icon

© 2025 Friendly Friends s.r.o., Šimůnkova 1607/17, 182 00 Praha 8 - Kobylisy IČ: 29049628, Tax id: CZ29049628

hang with us on social
 

bottom of page